Butterfly Landing On Pointer Dokud dýchám, doufám: Co všechno má zelenina?

středa 31. října 2012

Co všechno má zelenina?

Tumblr_m8kgq2bgqo1qc4uvwo1_500_large 
Tento článek bude užitečný jak pro mě (hledání informací), tak snad i pro vás. Mám tu pro vás pár druhů zeleniny a ke všem vám připisuji, co mají, k čemu jsou dobré a podobně. Tak pojďme na to :)

Rajče
-obsahuje vitamín B, C
-má vysoký podíl vlákniny
-má příznivý vliv na pokožku a omlazuje
-zklidňuje

Paprika

-bohatá na vitamín C
-antioxidační účinky
-posiluje srdce a krevní oběh
-zlepšuje soustředění

Mrkev
-vitamín A
-lék na šeroslepost
-na rozdíl od jiné zeleniny je lepší vařená než syrová
-chrání před infekcemi
-zlepšuje kosti a zuby

Brokolice
-bráni vzniku žaludečních vředů, rakoviny či srdečně cévním onemocněním
-vitamín K (důležitý pro krevní srážlivost)
-nemá skoro žádný tuk a jen velmi málo sacharidů

Kedlubna
-podporuje krvetvorbu
-přispívá ke zdravé pokožce a pěkným vlasům
-zvyšuje odolnost proti stresu a podporuje soustředění 

Okurka
-
vhodná při bolestech hlavy, ale to ji nejíme, nýbrž si ji položíme na čelo :)
-obsahuje vitamín E, který je dobrý pro naši pleť
-semínka obsahují vlákninu a ty mají dobrý účinek na střeva
-čistí střeva

Doufám, že jste se při čtení tohoto článku dočetli něco nového a třeba právě teď utíkáte do lednice smlsnout si na nějaké zelenině :))
Hezký zbytek dne,
Vanesa

10 komentářů:

  1. moje úvodní fotka!! :D
    ale super téma na článek :) všechnu zeleninu mám moc ráda

    OdpovědětVymazat
  2. Nesnáším zeleninu, jediné co sním z toho co jsi vypsala je okurka , rajčata a papriky nesnáším úplně nejvíc :D!
    Mimochodem, odkud jsi? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já miluju zeleninu :) hlavně si vždycky ráda udělám saláty :)
    P.S.: zvu tě k sobě na giveaway budu ráda když přijdeš :) http://anne-cheerful.blogspot.cz/2012/10/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  4. super článok, ja teda mám radšej ovocie :D

    OdpovědětVymazat
  5. nie som veľmi zeleninový tip, ale uhorkový šalát milujem no a mrkvu s paprikou tiež ešte celkom pretrpím :D a potom ešte sú fajné redkvičky :D

    OdpovědětVymazat
  6. Zeleninu doslova nenávidím, to radši ovoce:D Ale článek se mi moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Yumyyy, právě jsem dnes večeřela řecký salát:)))) Zeleninka mi nevadí, mám poměrně ráda saláty a pokud se doplní třeba o nějaký dobrý sýr, koření a olivový olej, je to mňamka:)

    OdpovědětVymazat
  8. brokolice, mňaaaaam <3 vařená i syrová, prostě miluju brokolici, škoda, že jí mám tak dvakrát do roka :D a papriku tu teda vůbec nemusím, teď jsem začala trošku jíst červenou, ale jen občas :D

    OdpovědětVymazat
  9. Bohužel nejsem moc velký jedlík zeleniny, ale tady mám aspoň důvod s tím začít :).

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Vaše komentáře! :) ^^^